-
Michael J. Baker
Marketing Theory
As a relatively young, applied discipline, one major challenge for marketing has been to build its own distinct body of theory. One problem for teachers of the subject is that many students find books on marketing theory dense and difficult to follow. Most are written for academics and researchers, not for undergraduates and taught postgraduates. The first edition of Marketing Theory: A Student Text aimed to fill this gap.
-
Tim Brown
Change By Design
This book introduces the idea of design thinking, the collaborative process by which the designer's sensibilities and methods are employed to match people's needs not only with what is technically feasible and a viable business strategy. In short, design thinking converts need into demand. It's a human-centered approach to problem solving that helps people and organizations become more innovative and more creative.
-
António J. Robalo Santos
Gestão Estratégica
O presente livro surge com o objetivo de reunir, analisar, organizar e estruturar, num só texto, de forma sucinta, articulada e consistente, o que de mais relevante existe sobre as teorias e práticas da Gestão Estratégica das organizações.
-
Edward F. McQuarrie
The Market Research Toolbox
An ideal resource for busy managers and professionals seeking to build and expand their marketing research skills, The Market Research Toolbox describes how to use market research to make strategic business decisions. This comprehensive collection of essential market research techniques, skills, and applications helps you solve real-world business problems in a dynamic and rapidly changing business atmosphere.
-
Andrew Crane
Exponential Organizations
Exponential Organizations is the most pivotal book in its class. Salim examines the future of organizations and offers readers his insights on the concept of Exponential Organizations, because he himself embodies the strategy, structure, culture, processes, and systems of this new breed of company.
-
David Ford
The Business Marketing Courese
The new edition of this widely used business marketing text has been completely revised and rewritten. The Business Marketing Course provides a comprehensive insight into business marketing in a compact and accessible format that provides the ideal foundation for courses on business or industrial marketing. The new edition concentrates on the reality facing business marketers operating in complex and dynamic business networks.
-
Vasco Marques
MKT Digital 360
O Marketing Digital 360 é um livro que abarca as diferentes áreas do Marketing Digital e foi concebido para aqueles que pretendem aumentar resultados com a Internet. Um livro com prefácio de Hugo Veiga, profissional de referência e distinguido em Cannes como o melhor Criativo e Copywriter do mundo e com ilustrações de Inês Barracha.
-
Pedro Cunha
Manual de Gestão Construtiva de Conflitos
Este livro, visa a compreensão do fenómeno do conflito, a experimentação das principais vias para a sua superação construtiva e, por último, procura ser um instrumento de aplicação direta dos conhecimentos transmitidos. Destacamos, por conseguinte, que o seu grande fio condutor é a prática, tão na ordem do dia, da gestão construtiva das situações conflituais.
-
Pedro Cunha
Conflito e Negociação
Numa época de constantes negociações como a atual, é imprescindível conhecer os processos psicossociais e as técnicas de atuação em negociação para se obter um acordo eficaz. O presente livro foca a sua atenção num amplo conjunto de aspetos psicossociais que podem afetar o comportamento dos sujeitos envolvidos em situações de conflito e de negociação. Nesse sentido, trata-se, fundamentalmente, de analisar a dimensão comportamental e cognitiva nos modos de intervenção desses fenómenos.
-
Christopher Lovelock
Services Marketing
For advanced undergraduate and MBA/EMBA courses in Services Marketing. Organized around a strategic marketing framework to give instructors maximum flexibility in teaching and take students deeper into the consumer and competitive environments in services marketing.
-
Fernanda Ilhéu
Estratégia de Marketing Internacional
Livro escrito por Fernanda Ilhéu, que apresenta teorias e modelos de internacionalização de empresas bem como casos de sucesso de empresas portuguesas que internacionalizaram. Aborda, também, aspetos como o marketing internacional, processos de globalização, entre outros.
-
Carlos Melo Brito
Novos Horizontes do Marketing
O Novos Horizontes do Marketing, sem pretender ser um manual, posiciona-se como um livro de desenvolvimentos recentes em áreas avançadas do marketing. Esta obra não assume uma natureza eminentemente teórica, plena de referências bibliográficas ao estilo dos artigos publicados em revistas científicas. Mas também está longe de ser um simples trabalho superficial de dicas práticas.